Social media to miejsce, w którym ostatnio młodzież najczęściej spędza czas. Wśród mediów wymienić można między innymi Instagrama, Facebooka oraz zdecydowanego lidera – TikToka. Na początku był fenomenem rozrywkowym, jednak coraz częściej pozwala spojrzeć z innej strony: pod kątem zarobków. Otóż okazuje się, że jest to kanał, na którym TikTokerzy mogą zarobić zdecydowaie niemałe pieniądze, pokazując swoje talenty za pośrednictwem krótkich kilkunastusekundowych filmików wymuszających na użytkownikach kreatywność przekazu. Jak odnieść sukces na TikToku? Co trzeba zrobić? Ile można zarobić na kręceniu filmików? Odpowiadamy!
Obowiązki i codzienna praca TikTokera
Aplikacja TikTok to zdecydowanie jeden z największych hitów ostatnich lat. Podbił internet i telefony najmłodszych użytkowników, dając godziny nieprzerwanej rozrywki związanej zarówno z oglądaniem czyjegoś sukcesu, jak i budowania swojego. TikTok stanowi świetne miejsce dla młodych ludzi, którzy chcą się dalej rozwijać i pokazywać światu swoje talenty. Duże zniechęcenie stanowi jednak fakt, że aplikacja jest bardzo popularna i trudno jest wybić się wśród milionów pozostałych utalentowanych użytkowników.
Warto jednak mieć z tyłu głowy, że każdy z tego miliona kiedyś zaczynał – żaden z nich nie dostał na start zaangażowanej społeczności i zbudowanego contentu na profilu. To wszystko jest wynikiem ciężkiej pracy lub szczęścia – nie da się ukryć, że zdarzą się i takie osoby, którym po prostu wszystko się uda na starcie. W wielu przypadkach jednak trzeba liczyć się z wieloma miesiącami nagrywania i tworzenia wartościowych treści, by zauważyć przypływ odbiorców.
Content is the king, czyli wartość treści na TikToku
Podobnie jak pozostałe social media, w tym między innymi Instagram, tak i TikTok bazuje na tworzeniu własnego, unikalnego contentu przez użytkowników aplikacji. Młodzi ludzie, którzy decydują się na posiadanie swojego profilu, mogą brać udział we wszelkiego rodzaju akcjach organizowanych przez influencerów czy łączyć się w zespoły z pozostałymi osobami, nabijając sobie jeszcze większe zasięgi.
TikToker, bo tak nazywa się osoba zajmująca się prowadzeniem kanału na TikToku w dniu codziennym, musi mieć ciekawe pomysły i kreatywnie je realizować na zasadzie nagrywania krótkich filmików. Ich czas to raptem kilkanaście sekund, zatem wymusza maksimum kreatywności – w końcu musimy zrobić coś, dzięki czemu zaczną nas obserwować miliony nowych osób.
TikTokerami zostają różne osoby – takie, które podróżują i przedstawiają swoje porady związane z tym tematem, ale także te, które po prostu lubią komediowy content, zabawiając swoją publiczność. Jedno jest pewne: każdy TikToker powinien każdego dnia przekraczać granice własnej kreatywności, by wciąż poszukiwać czegoś nowego.
Co zrobić, żeby osiągnąć sukces jako TikToker?
Przede wszystkim warto mieć pomysł na siebie i swój kanał – chcieć przedstawić coś konkretnego i próbować to zrobić w najciekawszy i najlepszy dla siebie sposób. Jeśli jednak wiesz, że chcesz zostać TikTokerem, ale na starcie brakuje Ci pomysłu – po prostu próbuj robić cokolwiek, a w końcu odnajdziesz w tym swój styl. Warto wiedzieć, że dużą wartość daje oglądanie contentu tworzonego przez bardziej doświadczone osoby.
W ten sposób możemy nauczyć się tego, w jaki sposób tamci odnieśli sukces, co musieli zrobić, na co zwrócić uwagę, a następnie wdrożyć wszystkie te rozwiązania u siebie. Ważne jest to, by nie zrażać się, jeśli to nie zadziała – bardzo często będzie tak, że to, co zadziałało u kogoś, u nas może w ogóle się nie sprawdzić. TikTok, podobnie jak pozostałe kanały social media, bazuje na metodzie prób i błędów. Aby osiągnąć sukces, nie możemy zwyczajnie pozostawać bierni tylko tworzyć treści i sprawdzać, czy są odbierane przez innych w taki sposób, jaki założyliśmy. Mimo wszystko warto pamiętać o tym, że tworzymy dla ludzi i statystyki nie zawsze będą szły po naszej myśli.