Praca w call center wydaje ci się dobrą opcją? Do dzieła! Wcale nie jest to tak trudny zawód jak mogłoby się wydawać. Oczywiście praca konsultanta telefonicznego czy doradcy klienta ma swoje plusy i minusy, choć tyczy się to absolutnie każdego zawodu, niezależnie od tego czy z pozoru jest on prosty czy bardzo trudny. Pisaliśmy już o tym jak wygląda praca w call center, a także jak się tam właściwie dostać i jakie wymogi musiałbyś spełnić jeśli chciałbyś się zatrudnić w firmie, która świadczy takie usługi, teraz czas na ostatnią kwestię, jaką są zarobki. Ile zarabia pracownik call center?
Praca w call center a zarobki, jak to ze sobą pogodzić? Czy jest to praca stała czy jedynie dodatkowy zarobek?
Często myśli się, że praca w call center to dodatkowy zarobek, raczej dla osób, które aktualnie studiują czy chodzą do szkoły średniej. Również do takich miejsc często aplikują osoby bez żadnego doświadczenia zawodowego, jako że zazwyczaj pracodawcy nie stawiają wygórowanych wymogów i właściwie wystarczą ci chęci i czas wolny. Podobne podejście ma się do osób, które pracują w gastronomi np. jako kelnerka, barman czy barista. Nic bardziej mylnego. Call center rośnie w siłę i tak naprawdę stawki, jakie oferują swoim pracowniką są coraz większe, ponieważ rośnie też zapotrzebowanie na te osoby.
Przede wszystkim musisz zrozumieć, że call center to nie tylko namolne telefony, wciskanie ci laptopów za ogromne, wygórowane ceny, zapraszanie cie na pokazy garnków czy konkursy, w których jakimś cudem wygrywasz odkurzacze. Do czego jeszcze „wykorzystuje” się takie firmy? Przykładowo: zamawiasz paczkę z allegro, nie możesz się doczekać, aż będziesz miał ten przedmiot w swoich dłoniach, decydujesz się na odbiór w paczkomacie, czekasz, dostajesz maila, ubierasz się i lecisz do paczkomatu. Docierasz na miejsce, wpisujesz kod i co dalej? Zacięło się. Skrytka nie chcę się otworzyć. Może źle wpisałeś kod? Może jednak coś zrobiłeś nie tak jak powinieneś? Na ekranie wyświetla ci się numer na infolinię. Dzwonisz tam i prosisz o pomoc. Osoba, która odbiera od ciebie telefon, również pracuje w call center. Jak sam więc widzisz, nie zawsze jest to takie złe, jak mogłoby ci się wydawać.
Ile zarabia pracownik call center? Wynagrodzenie w call center
Stawki, jakie oferuje call center zależne są oczywiście od lokalizacji, miasta, firmy, zakresu zadań, ale także i stanowiska, na którym jesteś zatrudniony. Aby przedstawić różnicę w zarobkach między stanowiskami, posłużyliśmy się kilkoma przykładami.
Według raportu przygotowanego przez serwis Wynagrodzenia.pl miesięczne wynagrodzenie całkowite na stanowisku młodszego specjalisty wynosi 3 400 złotych brutto, co daje 2 484 złotych netto. Co drugi konsultant call center otrzymuje pensję od 2 810 złotych do 4 020 złotych. 25% najgorzej wynagradzanych konsultantów call center zarabia poniżej 2 810 złotych brutto. Na zarobki powyżej 4 020 złotych brutto może liczyć grupa 25% najlepiej opłacanych konsultantów call center.
Według raportu przygotowanego przez serwis Wynagrodzenia.pl miesięczne wynagrodzenie całkowite na stanowisku specjalisty wynosi 3 870 złotych brutto, co daje 2 815 złotych netto. Co drugi konsultant call center otrzymuje pensję od 3 260 złotych do 4 820 złotych. 25% najgorzej wynagradzanych konsultantów call center zarabia poniżej 3 260 złotych brutto. Na zarobki powyżej 4 820 złotych brutto może liczyć grupa 25% najlepiej opłacanych konsultantów call center.
Według raportu przygotowanego przez serwis Wynagrodzenia.pl miesięczne wynagrodzenie całkowite na stanowisku starszego specjalisty wynosi 4 290 złotych brutto, co daje 3 112 złotych netto. Co drugi konsultant call center otrzymuje pensję od 3 590 złotych do 5 150 złotych. 25% najgorzej wynagradzanych konsultantów call center zarabia poniżej 3 590 złotych brutto. Na zarobki powyżej 5 150 złotych brutto może liczyć grupa 25% najlepiej opłacanych konsultantów call center.