Jedną z bardzo popularnych form prowadzenia biznesu jest sklep internetowy. To rozwiązanie lubią zarówno przedsiębiorcy jak i konsumenci. Dla początkujących sprzedawców problemem jest określenie jaki kurier dla sklepu internetowego w ich przypadku najbardziej się sprawdzi. Jest kilka aspektów, które trzeba uwzględnić przy wyborze kuriera.
Wybieramy kuriera do sklepu internetowego
W pierwszej kolejności, trzeba w miarę precyzyjnie ustalić, ile zleceń prawdopodobnie będzie realizowanych w miesiącu. Początkowo jest to trudne zadanie. Musimy wiedzieć jakie mniej więcej jest zapotrzebowanie na konkretne produkty i ocenić własne moce przerobowe.
Najłatwiej oszacować popyt na podstawie danych konkurencji. Duża grupa liczących się firm chwali się takimi danymi na swoich stronach firmowych. Ostatecznie istnieje możliwość zamówienia stosownego raportu w tzw. wywiadowni gospodarczej. Jednak najbardziej istotna jest ocena własnego asortymentu i rozstrzygnięcie jakiego rodzaju przesyłki kurierskie w sklepie będą pakowane najczęściej. Bardzo ciężkie i duże paczki trzeba umieszczać na paletach, a każda firma kurierska ma trochę inny schemat, na podstawie którego wyznacza się dozwolony wymiar paczki przeznaczonej do transportu. Ponadto, inne zasady obowiązują wobec pączek przewożonych na terenie Polski, a inne w stosunku pakunków wysyłanych do np. Niemiec, Holandii czy Słowacji. Jeśli asortyment sklepu ma nietypowe kształty, warto przemyśleć opracowanie projektu własnych, bardziej dopasowanych opakowań. Bywa, że jest to bardziej korzystne nie tylko ze względu na transport, ale również od strony marketingowej.
Następnie powinno się porównać oferty różnych firm przewozowych. Przykładowo, analizujemy propozycję dla biznesu i e-commerce od InPost.pl.
Oczywiście patrzmy na cenę, ale nie zawsze najtańsza opcja jest najbardziej opłacalna w praktyce. Jak wszędzie liczą się szczegóły. Koniecznie trzeba poszukać odpowiedzi na kilka pytań: Czy można wybrać godziny, w których kurier będzie odbierał paczki? Czy towar można wysłać za pobraniem? Im więcej opcji, tym praca z kurierem będzie bardziej wygodna, a klienci sklepu internetowego częściej zadowoleni. Powinno się też ocenić renomę firmy kurierskiej z punktu widzenia konsumentów. Czy klient sklepu ma będzie miał prawo przekierować paczkę pod inny adres lub odebrać ją z wybranego punktu odbioru? Czy konsumenci są ogólnie zadowoleni z usług konkretnej firmy?
Po wybraniu kuriera , co jakiś czas trzeba ocenić, czy nie zmienić przedsiębiorcę, z którym zaczęliśmy współpracę. W naszym kraju oferta firm kurierskich dość szybko się zmienia, dostosowując się do potrzeb rynku. Szkoda by było z tego nie skorzystać.