fot.unplash.com

Praca copywritera potrafi być naprawdę super i dać ci wiele możliwości, jednak nie zawsze tak jest. Pisaliśmy już o tym, co należy do obowiązków takiej osoby, co musi ona robić, dla kogo to jest zawód, a kto absolutnie się nie nada. Bardzo dobrze, że tutaj trafiłeś. Pamiętaj, że praca to nie tylko obowiązek. Mówi się, że jeśli znajdziesz taką, która sprawia ci radość, nie przepracujesz ani jednego dnia w swoim życiu. Warto się więc doinformować zawczasu, tak aby później nie żałować swojego wyboru. Jeśli zastanawiasz się, czy to odpowiedni zawód dla ciebie, czytaj dalej, opiszemy ci krok po kroku, jak zostać copywriterem?

Praca copywritera. Czym jest copywriting?

Zacznijmy od podstaw, czyli od tego, czym właściwie jest copywriting? Teksty, które tworzy copywriter znajdziesz absolutnie wszędzie, niezależnie od tego, w którą stronę spojrzysz. Nie są one tylko w sieci, ale także i na etykietach produktów, w gazetach, książkach i wiele więcej. Kupując cokolwiek w internecie, masz dostęp do szczegółowego opisu. Przecież ktoś go napisał? Kupując szampon, czytasz, do jakich włosów będzie on idealny oraz jakie ma właściwości. To też ktoś napisał. Nawet teksty z opakowań produktów spożywczych jak makaron, kasza, ryba czy mięso, również zostały przez kogoś stworzone. Zawód copywritera możesz wykonywać zarówno stacjonarnie, czyli w biurze lub redakcji, jak i zdalnie czyli z zacisza swojego własnego domu.

foto.unsplash.com

Co będzie ci potrzebne? Przede wszystkim komputer (może być to zarówno stacjonarny, jak i laptop), który będzie działał szybko i sprawnie, połączenie z internetem, ale także i sporo cierpliwości. Z mniej oczywistych rzeczy, przydadzą ci się słuchawki, wolne biurko i wygodne krzesło, tak aby po kilku godzinach nie bolały cię plecy. Reszta jest już twoją sprawą. Kontrolę nad zleceniami możesz sprawować zakładając np. specjalny zeszyt czy zapisując to na komputerze. Teksty warto zgrywać np. na pendrive czy dysk zewnętrzny. Dobrą opcją jest także chmura internetowa. W ten sposób unikniesz ewentualnego stracenia swojej pracy w przypadku uszkodzenia sprzętu czy formatu komputera. Wiesz już, że copywriting to zawód dla ciebie? Co dalej?

Jak zostać copywriterem? Praca w redakcji czy własna działalność?

Zapewne zastanawiasz się, od czego zacząć? Jak zacząć być copywriterem? Skąd wziąć informacje na temat tego zawodu? Jak poznać wszystkie tajniki i zagadnienia? Masz tak naprawdę dwie opcje: praca w redakcji lub działanie na własną rękę. Co będzie lepsze? Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy, do jakiej redakcji byś trafił. Niestety zdarzają się miejsca pracy, w których nie liczy się jakość tekstu, ani to czy czytelnik coś z niego wyciągnie, co będzie dla niego wartościowe. Ważna jest ilość. W końcu im więcej tekstów na stronie, tym więcej reklam, tym większy zarobek dla firmy. Trafiając do takiego miejsca, nie licz raczej na naukę, kształcenie i doszkalanie się do perfekcji, a na masowo publikowane artykuły, które pisze ktoś, kto jest bardzo zdesperowany lub tak jak ty – początkujący. Po czym poznać takie miejsce pracy?

Już na etapie samego ogłoszenia o prace czy poszukiwania stażysty, powinno ci się rzucić kilka rzeczy w oczy. Sprawdź samą firmę czy redakcję w sieci. Poczytaj komentarze pod takim postem, gdy był on np. opublikowany na Facebooku. Może opinie w sieci już nadadzą ci jakiś obraz tego, co może się tam dziać. Oczywiście, naturalnie zarobki, które proponują osobie niewykształconej, która nie miała wcześniej styczności z takim zawodem, nie będą wysokie, jednak jeśli są one podejrzliwie niskie, również warto się głęboko zastanowić.

Co w takim razie zrobić? W sieci dostępnych jest naprawdę sporo kursów, które krok po kroku wszystko Ci wytłumaczą. Zacznij od tych darmowych, postaraj się przyswoić informacje, które są w nich zawarte. Z czasem, gdy poczujesz się pewnie, poszperaj w sieci i znajdź taki płatny, który już dokładnie wszystko ci wytłumaczy.