Praca menadżera (managera) to często marzenie wielu osób. Ta pozycja w firmie brzmi bardzo poważnie, prestiżowo i tak, jakby miała przynieść ci bardzo duże zyski, które pozwolą na życie na wysokim poziomie. Niestety zdobycie takiego stanowiska nie jest proste, jednak nie oznacza to, że jest to zadanie niemożliwe czy niewykonalne. Postaramy się przeprowadzić cię przez cały ci ten proces, tak, abyś dowiedział się jak najwięcej. Gotowy? No to zaczynajmy!
Czym właściwie zajmuje się menadżer (manager)?
Menedżer to z angielskiego „zarządca”, czyli osoba, która zajmujje się zarządzeniem zespołem pracowników lub nawet i całą firmą. Menedżer podejmuje wiele ważnych i kluczowych dla rozwoju działalności gospodarczej decyzji. Odpowiada za działania firmy, planuje ich wykonanie itp. Tak naprawdę w każdej firmie jest menedżer. Przy małych działalnościach tę funkcję często pełni właściciel czy kierownik, przy większych zdarzyć się może, że jest kilku czy kilkunastu menadżerów, którzy różnią się od siebie zakresem obowiązków, szczeblem czy nawet wynagrodzeniem.
To, co będzie należało do twoich obowiązków zależne jest już oczywiście od firmy, w której planujesz pracować, tego czym ta firma się zajmuje i tego, jakim rodzajem managera jesteś. Popularnymi „rodzajami” tego stanowiska są np. product manager, project manager.
Czym zajmuje się product manager?
Product manager ma bardzo szeroki zakres zadań i obowiązków jednak głównie jest to: stworzenie średnioterminowej (rocznej) strategii produktowej, nadzorowanie i koordynacja prac związanych z produktem, ustalanie planu rozwoju produktu, współtworzenie planów marketingowych oraz strategii marketingowej produktu (akcje promocyjne, ustalanie ceny, opracowywanie nowych kanałów sprzedaży), rozpoznawanie i identyfikowanie potrzeb klientów danej grupy produktów, przygotowywanie danych do raportów oraz analiz marketingowych dla określonego produktu, monitorowanie konkurencji oraz trendów rynkowych w zakresie rozwoju nowych produktów, weryfikacja merytoryczna materiałów informacyjnych (katalogi, ulotki etc.), udział w szkoleniu sił sprzedaży, analiza stosownych badań marketingowych, współpraca przy realizacji ogólnych strategii marketingowych, rozpoznawanie i identyfikowanie potrzeb klientów danej grupy produktów, udział w ustalaniu i kontrolowaniu kosztów i cen produktów, współpraca z agencjami reklamowymi, przygotowywanie akcji promocyjnych, zarządzanie zespołem pracującym nad produktem.
Czym zajmuje się project manager?
Dla porównania project manager do swoich zadań i obowiązków zalicza np. planowanie, organizowanie oraz koordynowanie projektów, ustalanie celów i zadań poszczególnych współpracowników, wybór metodologii i monitorowanie przebiegu prac badawczych, monitorowanie realizacji budżetu projektów, prezentowanie wyników projektów oraz kontrola stopnia zgodności uzyskanych wyników z założonymi celami. Myślisz o rozpoczęciu kariery jako Project Manager? Sprawdź specjalizację Project Manager na Uniwersytecie WSB Merito.
Jak zostać menadżerem (managerem)?
Aby przedstawić ci nieco obraz tego, jakie wymogi musisz spełniać, aby zostać managerem, postanowiliśmy zerknąć na, wszystkim znany, portal OLX z ogłoszeniami o pracę. Znaleźliśmy tam dwa ogłoszenia. Jedno na project managera, czyli kierownika projektu, a drugie na product managera.
„Kierownik Projektu / Project Manager
Wymagania:
• Wykształcenie wyższe techniczne,
• Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodną komunikację,
• Doświadczenie na stanowisku kierowniczym będzie atutem,
• Uprawnienia elektryczne SEP,
• Dobra znajomość pakietu MS Office,
• Dobra znajomość rysunku technicznego.
• Umiejętność zarządzania zespołem.
• Zaangażowanie i determinacja
• Pracowitość i zaangażowanie w rozwój firmy
• Umiejętność pracy pod presją czasu
• Prawo jazdy kat. B”
„Menedżer produktu / Product manager
Od kandydatów oczekujemy:
– wykształcenia min. średniego – preferowane techniczne (elektronika, mechatronika, informatyka lub pokrewne),
– dobrej znajomości obsługi komputera i oprogramowania biurowego,
– dobrej znajomości języka angielskiego,
– wysokiej kultury osobistej,
– umiejętności pracy w zespole,
– silnej motywacji do pracy oraz gotowości do nauki i podnoszenia kwalifikacji,
– samodyscypliny,
– znajomość branży foto-wideo, a w szczególności doświadczenie w obsłudze kamer sportowych i dronów będzie dodatkowym atutem,
– znajomość obsługi platformy PrestaShop oraz rynku e-commerce będzie dodatkowy atutem”
Link w tekście jest sponsorowany.