Praca Managera
fot.unsplash.com

Praca managera brzmi dumnie prawda? Brzmi także tak, jakby miała zapewnić ci prestiż, życie na wysokim poziomie, bez nadmiernych stresów o sprawy finansowe, fajne auto, wakacje pod palmami i wiele, wiele więcej. Jak to wygląda w praktyce? W praktyce praca menadżera (managera) wcale nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać. Na czym polega? Jak wygląda praca managera? Jakie są wymagania i obowiązki? Odpowiadamy na wszystkie pytania! 

Praca managera – jak wygląda

Manager managerowi nierówny. Twój zakres zadań będzie zależał od tego, w jakiej firmie pracujesz, jak duża jest to firma, ilu pracowników w niej pracuje, jakie masz doświadczenie, jaki jest twój staż pracy itp. Praca managera z pewnością nie jest łatwym zawodem. Konieczne jest ukończenie studiów, wiele nauki oraz determinacji. Bez tego będzie ci naprawdę ciężko odnieść jakikolwiek sukces w tym zawodzie.

Praca Managera
fot.unsplash.com

Czym właściwie zajmuje się menadżer (manager)?

Menedżer to z angielskiego „zarządca”, czyli osoba, która zajmuje się zarządzeniem zespołem pracowników lub nawet i całą firmą. Menedżer podejmuje wiele ważnych i kluczowych dla rozwoju działalności gospodarczej decyzji. Odpowiada za działania firmy, planuje ich wykonanie itp. Tak naprawdę w każdej firmie jest menedżer. Przy małych działalnościach tę funkcję często pełni właściciel czy kierownik, przy większych zdarzyć się może, że jest kilku czy kilkunastu menadżerów, którzy różnią się od siebie zakresem obowiązków, szczeblem czy nawet wynagrodzeniem.

To, co będzie należało do twoich obowiązków zależne jest już oczywiście od firmy, w której planujesz pracować, tego czym ta firma się zajmuje i tego, jakim rodzajem managera jesteś. Popularnymi „rodzajami” tego stanowiska są np. product manager, project manager.

Czym zajmuje się product manager?

Zadania i obowiązki product managera to np. stworzenie średnioterminowej (rocznej) strategii produktowej, nadzorowanie i koordynacja prac związanych z produktem,
ustalanie planu rozwoju produktu, współtworzenie planów marketingowych oraz strategii marketingowej produktu (akcje promocyjne, ustalanie ceny, opracowywanie nowych kanałów sprzedaży), rozpoznawanie i identyfikowanie potrzeb klientów danej grupy produktów, przygotowywanie danych do raportów oraz analiz marketingowych dla określonego produktu, monitorowanie konkurencji oraz trendów rynkowych w zakresie rozwoju nowych produktów, weryfikacja merytoryczna materiałów informacyjnych (katalogi, ulotki etc.), udział w szkoleniu sił sprzedaży, analiza stosownych badań marketingowych, współpraca przy realizacji ogólnych strategii marketingowych, rozpoznawanie i identyfikowanie potrzeb klientów danej grupy produktów, udział w ustalaniu i kontrolowaniu kosztów i cen produktów, współpraca z agencjami reklamowymi, przygotowywanie akcji promocyjnych, zarządzanie zespołem pracującym nad produktem.

Praca Managera
fot.unsplash.com

Czym zajmuje się project manager?

Do zadań i obowiązków project managera należy między innymi: planowanie, organizowanie oraz koordynowanie projektów, ustalanie celów i zadań poszczególnych współpracowników, wybór metodologii i monitorowanie przebiegu prac badawczych, monitorowanie realizacji budżetu projektów, prezentowanie wyników projektów oraz kontrola stopnia zgodności uzyskanych wyników z założonymi celami.