Praca redaktora
fot.unsplash.com

Zatrudnienie na stanowisku redaktora wiąże się z koniecznością przechodzenia kilku etapów, które rozpoczynają się od najmłodszych lat. Jest to praca wynikająca z pasji – nie tylko do pisania czy chęci poznania zasad pisowni języka polskiego, lecz również silnej potrzeby poznania świata i własnego przedstawienie nabytych doświadczeń w postaci ciągu znaków. Wybór odpowiedniego kierunku studiów w połączeniu ze szlifowaniem zasad językowych to nieodzowny element rozwoju. Załóżmy, że posiadasz już odpowiednie przygotowanie teoretyczne oraz możesz pochwalić się swoim dotychczasowym dorobkiem unikalnych tekstów. Najwyższy czas znaleźć pracę jako redaktor, choć pierwsze kroki mogą nie być tak proste, jak może się wydawać. Gdzie zatem ubiegać się o pracę i jak wygląda praca redaktora?

Gdzie ubiegać się o pracę jako redaktor?

Zanim rozpoczniesz rozglądać się za ofertami pracy, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakiej redakcji chcesz pracować. W przypadku ukończenia studiów polonistycznych lub dziennikarskich słuszną – choć nie jedyną – drogą wydaje się praca jako redaktor językowy. W dobie internetu znalezienie stałego miejsca w redakcji może okazać się jednak trudnym – ale nie niemożliwym – zadaniem, gdyż coraz częściej stanowiska te dostępne są w formie pracy zdalnej. Jeśli ukończyłeś inny kierunek niż wymienione, najlepszym wyjściem będzie odnalezienie firm specjalizujących się w interesującej nas branży.

Pasjonujesz się branżą IT oraz nowymi technologiami? Przejdź się do najbliższego salonu prasowego i przejrzyj czasopisma tematyczne. Z reguły nie znajdziesz w nich informacji o poszukiwaniu kandydatów. Nie należy się tym przyjmować. Spisz sobie najważniejsze dane (nr telefonu, adres e-mail), przeanalizuj formę wybranych publikacji i zanim skontaktujesz się z redakcją, napisz kilka próbnych tekstów, a następnie doszlifuj je do perfekcji, zwracając uwagę na każdy detal. Ta sama reguła obowiązuje w przypadku serwisów internetowych. Praktycznie każdy witryna posiada zakładkę z możliwością bezpośredniego kontaktu – warto odezwać się nawet wówczas, gdy na podstronie z ofertami pracy nie ma informacji o aktualnym zapotrzebowaniu na odpowiednie stanowisko.

Praca redaktora
fot.unsplash.com

Jak znaleźć pracę jako redaktor?

Ważna wskazówka, o której trzeba pamiętać: staraj się unikać wysyłania aplikacji z poziomu panelu przygotowanego przez serwisy rekrutujące. Dlaczego jest to takie istotne? Rekruterzy przygotowują gotowe szablony, z których nagminnie korzystają kandydaci. Problem w tym, że mogą zdarzyć się przypadki, kiedy nasze oferty nie dotrą do pracodawcy. Dzieje się tak dlatego, że pojawiają się dodatkowe zabezpieczenia przeciwko plagiatom. Zapewne niejednokrotnie zmieniałeś tylko część danych w swoim CV lub liście motywacyjnym, aby dopasować te dokumenty pod kątem wybranego stanowiska. Jeśli korzystałeś już wcześniej z wybranej strony rekrutującej, to bardzo możliwe, że system odrzuci zgłoszenie, traktując je jako powielanie treści. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku ponownego przesłania maila tą drogą. Zawsze kontaktuj się bezpośrednio z przyszłym pracodawcą, a zwiększysz szansę na zainteresowanie swoją osobą.

Praca redaktora
fot.unsplash.com

Jak jeszcze szukać pracy na stanowisku redaktora? Możesz oczywiście masowo wysyłać odpowiedzi na znalezione w sieci oferty, jednak poza wspomnianą wyżej kwestią będziesz musiał poświęcić czas na indywidualnie przygotowane CV oraz list motywacyjny. Wiele ofert w wymaganiach wspomina właśnie o tych dokumentach. Nie oznacza to, że należy pominąć kwestię próbnych tekstów – im bardziej dopieszczone pod kątem stanowiska i jednocześnie powiązane tematycznie, tym większa szansa na odpowiedź zwrotną.