Wiele osób, które mają humanistyczne dusze, odczuwają pociąg do pisania. Kreatywność pozwala na wyrażanie tego, co dla innych momentami jest niewyrażalne, za pomocą słów i odpowiednio dobranych zdjęć. Kiedyś bloger był kimś, kto tworzy dla samego faktu tworzenia – dla zapisywania własnych myśli i wspomnień, dla pokazywania własnego punktu widzenia, dla wpływania na odbiorców. Dziś jest to zawód, dzięki któremu można codziennie robić to, co się kocha, zarabiając przy tym niemałe pieniądze.
Czym zajmuje się bloger?
Przede wszystkim jest to osoba, która zajmuje się tworzeniem contentu w Internecie. Posiada swoją stronę internetową, która wcale nie musi być na WordPressie czy na płatnym hostingu. Wiele osób, które dziś są znanymi influencerami, zaczynały przygodę z blogowaniem od darmowych platform typu BlogSpot. W ten sposób można najpierw sprawdzić, czy nadajemy się do tego zawodu, czy nam się podoba i czy rzeczywiście chcemy w to dalej brnąć.
WordPress ma jednak tę zaletę, że pozwala blogerom na całkowite wyrażenie siebie. Treść jest niezbędna i bardzo ważna, jednak każdy przyzna, że dopiero z grafikami i designem tworzy odpowiednią całość. W ten sposób, posiadając domenę na WordPressie, blogerzy mogą stworzyć własne miejsce w sieci, które będzie działało całkowicie na ich zasadach. Mogą napisać własny motyw, dodać różne elementy, by wszystko ze sobą współgrało i dawało niezapomniane wrażenia użytkownikom.
Co jednak należy do obowiązków blogera w życiu codziennym? Przede wszystkim dbanie o swoją stronę. Regularne wstawianie treści to podstawa! Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie wygenerować organiczny, bezpłatny ruch, który następnie przekłada się bezpośrednio na sukces blogera. Często można spotkać się ze statystykami na blogach, które pokazują, ile osób średnio odwiedza daną stronę. To pokazuje, że ruch organiczny jest bardzo ważny, dlatego warto o niego dbać regularnie.
Jak zostać blogerem? Co trzeba zrobić?
Nie istnieje jeden przepis na to, by osiągnąć sukces w kwestii blogowania. Istnieje mnóstwo kursów, e-booków i książek, które mogą naprowadzić na różne tory, jednak warto mieć świadomość, że każda z tych osób, która włożyła wkład w powstawanie takiej bazy wiedzy, ma swój content i różni się od pozostałych. Tym samym wdrożenie wyciągniętych z różnych źródeł innowacji na własnej stronie wcale nie musi równać się z osiągnięciem sukcesu. Coś, co zadziałało u jednego blogera, nie ma obowiązku zadziałać u drugiego.
Najlepszym sposobem na wypróbowanie swoich sił jest po prostu pisanie. Na początku nie ma co się zrażać tym, że przykładowo nie mamy do końca pomysłu na rozplanowany content. To nic wielkiego! Każdy kiedyś zaczynał i każdy mierzył się z tym problemem. Zdarzają się blogerzy, którzy od początku wiedzą, co i jak, jednak jeśli nie należysz do tej grupy, nic straconego. Daj sobie kilka miesięcy regularnej pracy, a wypracujesz swój własny, niepowtarzalny styl, odnajdując jednocześnie tematy, które sprawiają, że chcesz usiąść przed komputerem i napisać tekst.
Warto także rozmawiać z ludźmi. Bardzo często to właśnie inne osoby będą inspiracją do napisania różnych treści. Nieraz też może sprawdzić się wzajemne polecanie, tzw. cross – w ten sposób ruch z Twojego bloga można przenieść na drugiego oraz na odwrót. To świetna strategia, która sprawdza się nie tylko w social mediach, ale także właśnie na stronach internetowych twórców.
Zarobki blogera. Jakie wynagrodzenie dostaje bloger?
Warto na wstępie zaznaczyć, że bloger nie dostaje pieniędzy za to, że po prostu pisze. Dostaje je dopiero w momencie, w którym zdecyduje się na płatne współprace. Kiedy bloger może się ich spodziewać? Tak naprawdę dopiero wtedy, kiedy osiągnie pewien pułap stałych obserwatorów strony. Zaangażowana społeczność to zdecydowanie podstawa, dlatego ruch organiczny, o którym wspomnieliśmy powyżej, jest niezbędny, by móc myśleć o własnych klientach.